Najczęściej zadawane pytania dot. Motoryzacji - oświetlenie LED

Informacje ogólne

Czym jest lumen?

Jest to jednostka strumienia świetlnego. Określa całą wytwarzaną przez źródło światła i postrzeganą przez oko ludzkie moc promieniowania, które jest emitowane w różnych kierunkach.

Czym jest kandela?

Jest to jednostka światłości. Określa intensywność strumienia świetlnego emitowanego w danym kierunku.

Czym jest luks?

To jednostka natężenia oświetlenia, czyli ile strumienia świetlnego jest emitowanego na daną powierzchnię. Przy 1 lx ludzkie oko może np. z łatwością czytać książkę.

Co określa kod IP?

Kod IP określa stopień ochrony zapewnionej przez obudowę urządzenia elektrycznego. Klasyfikuje i ocenia poziom ochrony dostarczony przeciwko przypadkowemu dostępowi do części niebezpiecznych wewnątrz obudowy, wnikaniu obcych ciał stałych oraz wody.

Czym jest ECE?

Jet to Europejska Komisja Gospodarcza (ang. United Nations Economic Commission, UNECE, ECE) Organizacji Narodów Zjednoczonych.

Czym jest numer referencyjny?

Numer referencyjny to wartość, która związana jest ze światłami drogowymi, która jest regulowana normą ECE112. Każdy reflektor posiada numer referencyjny oznaczony po prawej lub lewej stronie oznaczenia E. Zgodnie z normą ECE R112, suma wszystkich numerów referencyjnych przy światłach drogowych w jednym pojeździe nie może przekraczać 100.

Co określa oznaczenie E?

Oznaczenie E musi być umieszczone na produktach, które spełniają przynajmniej jedną z norm homologacyjnych. Przykłady i wyjaśnienie:

  • H: Oświetlenie halogenowe/LED
  • D: Oświetlenie ksenonowe
  • C: Światło mijania
  • R: Światło drogowe
  • PL: Plastikowe soczewki
  • 2439: Numer identyfikacyjny
  • Strzałka w lewo lub w prawo: ruch lewo- lub prawostronny
  • 30: Numer referencyjny
  • E4: Przyznano homologację w Holandii

NIGHT BREAKER LED

  • Pierwsze dopuszczone do ruchu zamienniki LED firmy OSRAM1
  • Aż do 330% jaśniejsze światło2
  • Aż do 6 razy dłuższa trwałość3

1Dopuszczone do użytku źródło światła LED. Dopuszczenie dotyczy tylko określonych krajów, w których zostało zatwierdzone lub w których obowiązuje równoważna procedura dopuszczenia oraz konkretnych modeli pojazdów i funkcji oświetlenia wymienionych na liście kompatybilności. Więcej informacji można znaleźć tutaj.
2 W porównaniu z minimalnymi wymaganiami ECE R112, podczas gdy olśnienie jest niższe od maksymalnych dopuszczalnych wartości nawet o 40% (H1-LED) lub 50% (H4-LED/H7-LED).
3 W porównaniu do tradycyjnych żarówek halogenowych

By upewnić się, że zakupiłeś/aś oryginalny produkt OSRAM, nasza firma oferuje konsumentom Program Zaufania (Trust Program). Pozwala on zidentyfikować podróbki. Więcej szczegółów znajdziesz tutaj: Program zaufania OSRAM

Konstrukcja lampy OSRAM NIGHT BREAKER LED wyróżnia się dzięki połączeniu dwóch funkcji - "rozpraszania ciepła" i "optymalnego rozsyłu światła". Optykę dopełnia kompaktowy rozmiar lampy, zapewniający optymalny montaż retrofitu w reflektorze.

Co więcej, lampy są odporne na wibracje i wstrząsy, spowodowane np. nierówną powierzchnią drogi.

Jakość i parametry świetlne sprawiają, że każdy produkt OSRAM wyróżnia się wśród innych. Niestety trudno jest to ocenić na pierwszy rzut oka i dla laika odróżnienie oryginału od podróbki jest niemożliwe.

Dlatego firma OSRAM zintegrowała w procesie produkcyjnym funkcje bezpieczeństwa, które umożliwiają sprawdzenie oryginalności lamp online w dwóch prostych krokach.

OSRAM oferuje 4-letnią gwarancję na wszystkie produkty NIGHT BREAKER LED. Można uzyskać dodatkowy rok gwarancji, jeśli lampy LED NIGHT BREAKER zostaną zakupione i zainstalowane w profesjonalnym warsztacie. Więcej informacji znajdziesz tutaj.

Dopuszczenie do ruchu lampy NIGHT BREAKER LED to bardzo złożony proces przeprowadzany w Niemczech dla każdego modelu pojazdu. W Polsce taki proces jest jeszcze bardziej skomplikowany. Dlatego w chwili obecnej nie jest możliwe określenie konkretnego szacowanego czasu, mamy nadzieję na Państwa zrozumienie. Firma OSRAM nieustannie pracuje nad dalszym rozwojem i wprowadzeniem rozwiązań najwygodniejszych dla konsumenta.

Dopuszczenie do ruchu lampy NIGHT BREAKER LED to bardzo złożony proces dla każdego modelu pojazdu. Dlatego w chwili obecnej nie jest możliwe określenie konkretnego szacowanego czasu, mamy nadzieję na Państwa zrozumienie. OSRAM nieustannie pracuje nad dalszym rozwojem. Listę aktualnych modeli pojazdów i krajów znajdziesz tutaj.

Dopuszczenie do ruchu w innych krajach europejskich zależy od sytuacji prawnej danego kraju oraz od tego, w jakim stopniu akceptują one homologację. Firma OSRAM nie może wydać żadnych ogólnie wiążących oświadczeń w tym zakresie.Aktualną listę zatwierdzonych krajów można wyświetlić tutaj.

The sticker supplied in the packaging should be affixed in the engine compartment or on the back of the headlamp. Applying the sticker is not mandatory.

The sticker is to be applied in the engine compartment, the approval is not affected by this. In case you lost the sticker please contact OSRAM customer service.

For vehicles declared as officially approved by OSRAM, the complete light distribution has been verified according to ECE R112. For vehicles that are not declared as approved by OSRAM, installation and use in road traffic will result in the invalidation of the operating permit and the loss of insurance coverage.

No, the laws of the country in which the vehicle is registered also apply abroad. This means that a vehicle cannot be objected to in a country where it is not registered. Countries with left-hand traffic (e.g. Great Britain) are an exception. Here, the driver must switch back to halogen lamps, even if the vehicle is registered in the home country.

OSRAM does not assume that there will be any queries from testing organisations or the police. If this should be the case, the OSRAM customer service offers support.

Nr homologacji reflektora można odszukać bezpośrednio na nim - albo na przednim szkle albo na naklejce z tyłu obudowy. Do dopuszczenia wymagany jest pasujący numer homologacji.

W większości przypadków jest to funkcja świateł mijania, ale w niektórych przypadkach także funkcja świateł długich jest objęta dopuszczeniem. Aby poznać szczegóły prosimy sprawdzić listę kompatybilności.

Tak, producent rekomenduje, by wyregulować reflektory w warsztacie po montażu lamp LED.

W razie jakichkolwiek pytań, prosimy o skontaktowanie się z naszym działem obsługi klienta. Do montażu potrzebne mogą być akcesoria.

Adapter, Canbus i zaślepki są wymagane do instalacji i użytkowania lamp w niektórych modelach pojazdów. Uwaga: tylko oryginalne akcesoria firmy OSRAM w połączeniu z lampami LED NIGHT BREAKER zapewniają właściwy montaż, a w przypadku procesu dopusczeznia w Niemczech są warunkiem koniecznym, aby takie dopuszczenie było skuteczne.

OSRAM oferuje swoim klientom listę pojazdów zatwierdzonych w poszczególnych krajach ze szczegółowym przeglądem modeli, przetestowanych reflektorów i akcesoriów wymaganych do montażu.

Warianty Canbus są dopasowane do różnych typów pojazdów.

W Niemczech i innych krajach gdzie obowiązuje dopuszczenie - tak, tylko wtedy używanie NIGHT BREAKER LED w określonych modelach jest zgodne z wymaganiami dopuszczenia do ruchu.

Akcesoria montażowe oferowane przez firmę OSRAM zostały przetestowane w połączeniu z lampami LED i reflektorami przez oficjalne organy i muszą być używane w celu uzyskania dopuszczenia do ruchu w Niemczech, Austrii i Słowenii.

W Niemczech i innych krajach gdzie obowiązuje procedura dopuszczenia legalne jest stosowanie retrofitów LED tylko w połączeniu z wymienionymi na liście kompatybilności akcesoriami OSRAM.

Firma OSRAM przeprowadziła i pomyślnie przeszła niezbędne testy kompatybilności elektromagnetycznej.

Nie, LEDriving SMART CANBUS opracowany przez firmę OSRAM ma również wbudowaną elektronikę.

Tak, w tym przypadku lekko przekręcona pozycja jest poprawna i zapewnia najlepsze funkcjonowanie.

TRUCKSTAR LED

  • OSRAM's first street-legal1 LED retrofit lamps for 24V VehiclesPierwszy retrofit LED 24V firmy OSRAM dopuszczony do ruchu1
  • Do 230% jaśniejsze światło2 i 6000K
  • Do 5 razy dłuższa trwałość3

1 Dopuszczone do użytku źródło światła LED. Dopuszczenie dotyczy tylko określonych krajów, w których zostało zatwierdzone lub w których obowiązuje równoważna procedura dopuszczenia oraz konkretnych modeli pojazdów i funkcji oświetlenia wymienionych na liście kompatybilności. Więcej informacji można znaleźć tutaj.
2 W porównaniu z minimalnymi wymaganiami ECE R112, podczas gdy olśnienie jest niższe od maksymalnych dopuszczalnych wartości nawet dd 50%.
3 W porównaniu do tradycyjnych żarówek halogenowych

By upewnić się, że zakupiłeś/aś oryginalny produkt OSRAM, nasza firma oferuje konsumentom Program Zaufania (Trust Program). Pozwala on zidentyfikować podróbki. Więcej szczegółów znajdziesz tutaj: Program zaufania OSRAM

Konstrukcja lampy TRUCKSTAR LED wyróżnia się dzięki połączeniu dwóch funkcji - "rozpraszania ciepła" i "optymalnego rozsyłu światła". Optykę dopełnia kompaktowy rozmiar lampy, zapewniający optymalny montaż retrofitu w reflektorze.

Co więcej, lampy są odporne na wibracje i wstrząsy, spowodowane np. nierówną powierzchnią drogi.

Jakość i parametry świetlne sprawiają, że każdy produkt OSRAM wyróżnia się wśród innych. Niestety trudno jest to ocenić na pierwszy rzut oka i dla laika odróżnienie oryginału od podróbki jest niemożliwe.

Dlatego firma OSRAM zintegrowała w procesie produkcyjnym funkcje bezpieczeństwa, które umożliwiają sprawdzenie oryginalności lamp online w dwóch prostych krokach.

OSRAM oferuje 4-letnią gwarancję na wszystkie produkty TRUCKSTAR LED. Jeden dodatkowy rok gwarancji można uzyskać, jeśli lampy TRUCKSTAR LED zostaną zakupione i zainstalowane w profesjonalnym warsztacie. Więcej informacji znajdziesz tutaj.

Dopuszczenie do ruchu lampy TRUCKSTAR LED to bardzo złożony proces przeprowadzany w Niemczech dla każdego modelu pojazdu. W Polsce taki proces jest jeszcze bardziej skomplikowany. Dlatego w chwili obecnej nie jest możliwe określenie konkretnego szacowanego czasu, mamy nadzieję na Państwa zrozumienie. Firma OSRAM nieustannie pracuje nad dalszym rozwojem i wprowadzeniem rozwiązań najwygodniejszych dla konsumenta.

W Polsce na razie było możliwe przeprowadzenie bardzo indywidualnego procesu zainicjowanego przez kierowcę, który pragnął zalegalizować zastosowane źródło światła LED. W Niemczech i ponad 25 innych krajach europejskich proces jest bardziej ogólny, ale dotyczy konkretnych modeli samochodów, które pozytywnie przeszły przez testy. Listę aktualnych modeli pojazdów i krajów znajdziesz tutaj.

Dopuszczenie do ruchu lampy TRUCKSTAR LED to bardzo złożony proces dla każdego modelu pojazdu. Dlatego w chwili obecnej nie jest możliwe określenie konkretnego szacowanego czasu, mamy nadzieję na Państwa zrozumienie. OSRAM nieustannie pracuje nad dalszym rozwojem. Listę aktualnych modeli pojazdów i krajów znajdziesz tutaj.

Dopuszczenie do ruchu w innych krajach europejskich zależy od sytuacji prawnej danego kraju oraz od tego, w jakim stopniu akceptują one proces dopuszczeniowy. Firma OSRAM nie może wydać żadnych ogólnie wiążących oświadczeń w tym zakresie. tutaj.

The sticker supplied in the packaging should be affixed in the engine compartment or on the back of the headlamp. Applying the sticker is not mandatory.

The sticker is to be applied to the rear of the headlamp in the engine compartment, the approval is not affected by this. In case you lost the sticker please contact OSRAM customer service.

For vehicles declared as officially approved by OSRAM, the complete light distribution has been verified according to ECE R112. For vehicles that are not declared as approved by OSRAM, installation and use in road traffic will result in the invalidation of the operating permit and the loss of insurance coverage.

No, the laws of the country in which the vehicle is registered also apply abroad. This means that a vehicle cannot be objected to in a country where it is not registered. Countries with left-hand traffic (e.g. Great Britain) are an exception. Here, the driver must switch back to halogen lamps, even if the vehicle is registered in the home country.

OSRAM does not assume that there will be any queries from testing organisations or the police. If this should be the case, the OSRAM customer service offers support.

Nr homologacji reflektora można odszukać bezpośrednio na nim - albo na przednim szkle albo na naklejce z tyłu obudowy.

W większości przypadków jest to funkcja świateł mijania, ale w niektórych przypadkach także funkcja świateł długich jest objęta dopuszczeniem. Aby poznać szczegóły prosimy sprawdzić listę kompatybilności.

Tak, producent rekomenduje, by wyregulować reflektory w warsztacie po montażu lamp LED.

W razie jakichkolwiek pytań, prosimy o skontaktowanie się z Działem Obsługi Klienta OSRAM. Do montażu potrzebne mogą być akcesoria.

Adapter, Canbus i pokrywy są wymagane do instalacji i użytkowania lamp w niektórych modelach pojazdów. Uwaga: tylko oryginalne akcesoria firmy OSRAM w połączeniu z lampami TRUCKSTAR LED zapewniają właściwy montaż, a w przypadku procesu dopusczeznia w Niemczech są warunkiem koniecznym, aby takie dopuszczenie było skuteczne.

OSRAM oferuje listy kompatybilności w poszczególnych krajach z przeglądem modeli pojazdów, przetestowanych reflektorów i akcesoriów wymaganych do montażu.

Warianty Canbus są dopasowane do różnych typów pojazdów.

W Niemczech i w krajach gdzie obowiązuje procedura dopuszczeniowa tak, bo tylko wtedy używanie TRUCKSTAR LED w określonych modelach jest zgodne z wymaganiami dopuszczenia do ruchu.

Akcesoria montażowe oferowane przez firmę OSRAM zostały przetestowane w połączeniu z lampami LED i reflektorami przez oficjalne organy i muszą być używane w celu uzyskania dopuszczenia do ruchu w Niemczech i pozostałych krajach europejskich gdzie obowiązuje procedura dopuszczeniowa.

Dopuszczenie jest gwarantowane tylko w połączeniu z wymienionymi na liście kompatybilności akcesoriami OSRAM.

Firma OSRAM przeprowadziła i pomyślnie przeszła niezbędne testy kompatybilności elektromagnetycznej ECE R10.

Nie, LEDriving SMART CANBUS opracowany przez firmę OSRAM ma również wbudowaną elektronikę.

Tak, w tym przypadku lekko przekręcona pozycja jest poprawna i zapewnia najlepsze funkcjonowanie.

Lampy drogowe LED

Czy mogę samodzielnie zamontować lampy drogowe?

Lampy drogowe mogą być zamontowane przez technicznie uzdolnioną osobę. Rekomendujemy, by osoby bez doświadczenia udały się do warsztatu, aby je zamontować.

Moje lampy drogowe zaparowały od środka. Czy to normalny proces i jak mogę temu zaradzić?

Ponieważ wilgoć może dostać się do lamp drogowych podczas deszczu lub przy używaniu strumieni wysokiego ciśnienia w myjni, delikatne zaparowanie lamp drogowych nie jest uznawane za defekt jakości. Lampy drogowe mogą również zaparować podczas pogody przejściowej. Zaparowanie powinno zniknąć po krótkim czasie dzięki cyrkulacji powietrza. Częstym powodem zaparowania lampy drogowej jest nieprawidłowe używanie strumieni wysokiego ciśnienia podczas mycia samochodu. Dlatego też rekomendujemy, by nigdy bezpośrednio nie kierować strumienia na lampy drogowe i utrzymać odległość przynajmniej 30 cm od samochodu.

Czy muszę wziąć pod uwagę specjalne regulacje przy montażu?

Zgodnie z regulacją ECE produkty muszą być instalowane parami (krajowe przepisy mogą się różnić). Nie ma szczegółowych regulacji na temat wysokości i szerokości montażu dla funkcji świateł drogowych. Dla produktów wykorzystywanych jako światła pozycyjne należy zastosować się do specjalnych przepisów (zajrzyj do instrukcji).

Czy mogę podłączyć lampy drogowe bezpośrednio do odpowiadających im funkcji światła?

Lampy drogowe są zgodne z homologacją i dlatego też mogą być podłączone bezpośrednio do odpowiadających funkcji światła.

Czy lampy drogowe zostały objęte jakimś testem EMC?

Tak, lampy drogowe posiadają homologację ECE R10.

Lampy robocze LEDriving

Czy mogę zainstalować lampy robocze samodzielnie?

Lampy robocze mogą być zamontowane przez technicznie uzdolnioną osobę. Rekomendujemy, by osoby bez doświadczenia udały się do warsztatu, aby je zamontować.

Moje lampy robocze zaparowały od środka. Czy to normalny proces i jak mogę temu zaradzić?

Ponieważ wilgoć może dostać się do lamp roboczych podczas deszczu lub przy używaniu strumieni wysokiego ciśnienia w myjni, delikatne zaparowanie lamp roboczych nie jest uznawane za defekt jakości. Lampy robocze mogą również zaparować podczas pogody przejściowej. Zaparowanie powinno zniknąć po krótkim czasie dzięki cyrkulacji powietrza. Częstym powodem zaparowania lampy roboczej jest nieprawidłowe używanie strumieni wysokiego ciśnienia podczas mycia samochodu. Dlatego też rekomendujemy, by nigdy bezpośrednio nie kierować strumienia na lampę i utrzymać odległość przynajmniej 30 cm od samochodu.

Czy muszę wziąć pod uwagę specjalne regulacje przy montażu?

Lamp roboczych nie obejmują żadne ze specjalnych przepisów.

Jak podłączyć lampy robocze?

Lampy robocze powinny być zaintalowane z oddzielnym włącznikiem, nie mogą być bezpośrednio podłączone do żadnych funkcji oświetlenia w samochodzie.

Czy lampy robocze zostały objęte jakimś testem EMC?

Tak, lampy robocze spełniają postanowienia homologacyjne ECE R10.

Reflektory LEDriving: VW Golf VII

Czy wykorzystywanie reflektorów LEDriving dla VW Golf VII na drogach publicznych jest legalne?

Reflektory LEDriving dla VW Golf VII są w pełni zgodne z normami ECE dla zamienników reflektorów halogenowych i ksenonowych. Są zatwierdzone przez normy R6, R7, R48, R87 i R112 i dlatego mogą być legalnie zainstalowane i używane w Europie. Nie obejmuje to specjalnych wymagań poszczególnych krajów oprócz standardowej certyfikacji ECE produktu.

Czy wraz z wymianą reflektora konieczne są inne modyfikacje pojazdu?

Używanie naszych reflektorów nie wiąże się z koniecznością innych modyfikacji. Nie musisz ponownie instalować spryskiwacza reflektora lub ściemniacza.

Czy mogę samodzielnie zamontować reflektory LEDriving dla VW Golf VII?

Reflektory mogą być zamontowane przez technicznie uzdolnione osoby. Idealnym rozwiązaniem byłoby zdemontowanie przedniego spoilera przez dwie osoby. Rekomendujemy, by osoby bez doświadczenia w takich modyfikacjach, zamontowali reflektory w warsztacie samochodowym.

Czy do montażu potrzebne są jakieś specjalne narzędzia?

Żadne specjalne narzędzia nie są potrzebne. Wszystkie śruby i mocowania mogą być poluzowane przy użyciu nasady Torx, śrubokrętu i klucza.

Jak mogę wyjąć 10-stykowe złącze do oryginalnego reflektora?

Złącze może być ostrożnie uniesione przy użyciu śrubokręta.

Czy reflektory potrzebują poziomowania po zamontowaniu?

Wiązka światła reflektorów musi być sprawdzona przez centrum serwisowe i w razie potrzeby skorygowana.

Czy powinienem spodziewać się błędów komputera pokładowego po instalacji reflektorów LEDriving?

Wymiana reflektorów nie będzie powodować błędów komputera pokładowego.

Dodatkowe 2 czerwone przewody są dołączone do reflektorów LEDriving dla Golf VII. Gdzie powieniem je podłączyć?

Te przewody muszą być podłączone do dodatniego bieguna akumulatora pojazdu. Bez tego podłączenia mogą pojawić się błędy komputera pokładowego oraz zaburzenia funkcjonowania reflektora.

Czy reflektory posiadają funkcję doświetlania zakrętów?

Reflektor nie posiada funkcji doświetlania zakrętów.

Moje reflektory zaparowały od śródka. Czy to normalny proces i co mogę zrobić, by temu zapobiec?

Ponieważ wilgoć może dostać się do reflektora podczas deszczu lub przy używaniu strumieni wysokiego ciśnienia w myjni, delikatne zaparowanie lamp roboczych nie jest uznawane za defekt jakości. Reflektory mogą również zaparować podczas pogody przejściowej. Zaparowanie powinno zniknąć po krótkim czasie dzięki cyrkulacji powietrza.

Częstym powodem zaparowania reflektora jest nieprawidłowe używanie strumieni wysokiego ciśnienia podczas mycia samochodu. Dlatego też rekomendujemy, by nigdy bezpośrednio nie kierować strumienia na reflektor i utrzymać odległość przynajmniej 30 cm od samochodu.

Czy reflektory LEDriving dla Golf VII działają również z indywidualnym kodowaniem klienta?

Elektronika reflektorów LEDriving dla VW Golf VII została zaprojektowana z myślą o i sprawdzona w pojazdach z ustawieniami fabrycznymi. Dlatego też OSRAM nie może zagwarantować, że reflektory będą prawidłowo działać ze zmienionym kodem. Weź to pod uwagę przed zainstalowaniem reflektorów.

Czy mogę zainstalować reflektory LEDriving dla VW Golf VII do każdego modelu Golfa VII?

Reflektory LEDriving dla VW Golf VII są zaprojektowane z myślą o europejskim modelu VW Golf VII przed faceliftem (08/2012-2017). To oznacza, że lokalne adaptacje producentów mogą mieć wpływ na funkcjonalność reflektorów LEDriving dla VW Golf VII.

Wersje LEDHL103 są zamiennikiem reflektorów halogenowych. Wersja LEDHL104 to zamiennik reflektorów ksenonowych z LEDowymi światłami dziennymi.

Jaka jest różnica między wersjami GTI, BLACK i CHROME reflektorów LEDriving dla VW Golf VII? Czy są jakieś techniczne różnice, czy dotyczą one tylko wyglądu?

Jedyną różnicą pomiędzy wersjami GTI, BLACK i CHROME są inne powłoki ramek reflektora. Z technicznego punktu widzenia reflektory są identyczne.

Czy są jakieś różnice w użytkowaniu reflektorów LEDriving dla VW Golf VII z uwagi na ruch lewo- i prawostronny?

Reflektory LEDriving dla VW Golf VII zostały zaprojektowane dla europejskich modeli samochodów VW. Reflektory nie są odpowiednie dla ruchu lewostronnego.

Czy reflektory LEDriving dla VW Golf VII są zgodne z SAE i CCC?

Reflektor LEDriving dla VW Golf VII nie jest zgodny z SAE i CCC.

Czy potrzebuję dodatkowych dokumentów zatwierdzających reflektory LEDriving dla VW Golf VII (np. ABE)?

Żadne dodatkowe dokumenty nie są potrzebne (nie włączając specjalnych przepisów krajowych). Reflektory VW Golf VII posiadają ECE i oficjalne dokumenty na potwierdzenie tego. Prosimy skontaktować się z działem obsługi klienta po więcej szczegółów: automotive-service@osram.com.

Lampy LED Retrofit

Lampy LED oferują wiele korzyści, między innymi swoją wyjątkową chłodno-białą barwę światła, która zapewnia nowoczesny wygląd pojazdu. Dzięki ich natychmiastowemu zapalaniu pozwalają na szybsze sygnalizowanie manewrów, co skraca czas reakcji kierowców za Tobą. Dodatkowo, charakteryzują się długą trwałością i są bardziej energooszczędne niż standardowe źródła światła.

Retrofity LEDriving FL i SL od OSRAM to rozwiązania plug & play co sprawia, że wymiana jest bardzo prosta.

Retrofity do świateł mijania i drogowych LEDriving HL od OSRAM pasują tylko do niektórych pojazdów. Do niektórych pasują jako plug&play, do niektórych wymagane są dodatkowe akcesoria (np.: adapter). Prosimy o przeczytanie instrukcji obsługi i sprawdzenie listy kompatybilności, którą znajdziesz na stronie: www.osram.com/ledcheck

Ten problem może dotyczyć tylko retrofitów z rodzin LEDriving HL i SL. Sprawdź polaryzację retrofitów i ich styki pod kątem korozji. Jeżeli Twoje retrofity się nie włączają, najprawdopodobniej musisz:

  1. Wyciągnąć retrofit LED z obudowy.
  2. Przekręcić go o 180°.
  3. Włożyć go z powrotem do obudowy.
  4. Upewnić się, że LED jest włączony.

Więcej informacji znajdziesz w instrukcji obsługi.

Z powodu większej energooszczędności, retrofity LEDriving zużywają o wiele mniej energii niż standardowe źródła światła. Ta różnica w zużyciu może być odczytywana jako wypalone źródło światła przez jednostkę sterującą. Jednostka sterująca LEDriving CANBUS służy jako obejście systemu wykrywania awarii źródeł światła w pojeździe podczas korzystania z retrofitów LEDriving bez uszczerbku dla mocy i trwałości lampy. CANBUS może być łatwo zamontowany i jest odpowiedni dla większości modeli pojazdów z systemami automatycznego wykrywania wypalonych źródeł światła.

Lampy LED są wyraźnie bardziej wytrzymałe od standardowych źródeł światła, co ułatwia ich obsługę. Należy unikać dotykania chipów LED, ponieważ są one wrażliwe na ciepło.

Oferujemy rozwiązania dedykowane dla świateł przeciwmgielnych (FL), jak i dla świateł drogowych i mijania (HL). Podczas gdy LEDriving HL zostały zaprojektowane z myślą o optymalnych parametrach dla oświetlenia daleko przed pojazdem, LEDriving FL są idealne dla oświetlenia obszaru blisko pojazdu.

Produkty te nie posiadają homologacji ECE. Oznacza to, że nie mogą być wykorzystywane w żadnych zastosowaniach zewnętrznych w pojazdach poruszających się po drogach publicznych. Wykorzystanie na drogach publicznych może być podstawą do zatrzymania dowodu rejestracyjnego lub utraty ochrony ubezpieczeniowej. W niektórych krajach jest zakazana sprzedaż i używanie tych źródeł światła. Prosimy o kontakt z lokalnym dystrybutorem w celu ustalenia dostępności w danym kraju.

Retrofity LEDriving do oświetlenia sygnalizacyjnego są kompatybilne z samochodami osobowymi i motocyklami. Dla pojazdów 24V oferujemy dedykowane rozwiązania:

LEDriving HL do świateł drogowych i mijania są kompatybilne z pojazdami 12V i 24V:

LEDriving FL są kompatybilne jedynie z pojazdami 12V:

LEDriving HL do świateł mijania i drogowych nie są wyposażone w wewnętrzny rezystor z racji negatywnego wpływu na jakość i trwałość oświetlenia. Dodatkowe rezystory nie są konieczne dla wszystkich modeli pojazdów i zastosowań.

LEDriving HL do świateł mijania i drogowych są objęte ograniczeniami w kwestii kompatybilności dla niektórych pojazdów. Prosimy o sprawdzenie naszej listy kompatybilności w celu potwierdzenia, czy lampy LEDriving HL są kompatybilne z twoim pojazdem.

Oświetlenie przednie:

  • Światła mijania i drogowe
  • Światła przeciwmgielne

Oświetlenie sygnalizacyjne:

  • Światła postojowe/obrysowe/pozycyjne
  • Kierunkowskazy
  • Oświetlenie drzwi/boczne
  • Tylne światła pozycyjne
  • Światła hamowania
  • Oświetlenie tablic rejestracyjnych i więcej

Oświetlenie wewnętrzne:

  • Światło sufitowe
  • Światło do czytania
  • Oświetlenie kokpitu
  • Oświetlenie schowka
  • Oświetlenie przestrzeni na nogi
  • Oświetlenie bagażnika i więcej

Oprócz ogólnych zalet lamp LED, retrofity LEDriving zapewniają korzyści, które można znaleźć tylko w firmie OSRAM:

  • Kontrola jakości OSRAM
  • Dłuższa trwałość dzięki zoptymalizowanym systemom zarządzania temperaturą
  • Gwarancja OSRAM*
  • Ciągły strumień świetlny o wysokiej mocy
  • Wysoka temperatura barwowa i jednorodny rozsył światła
  • Idealne dopasowanie
  • Łatwy montaż plug & play
  • Łatwo dostępna obsługa klienta

* Szczegóły na stronie: www.osram.com/am-guarantee

Retrofity LEDriving są dostępne w różnych barwach światła. Barwę można zawsze zidentyfikować analizując końcówkę numeru referencyjnego zamówienia:

  • CW = Chłodna biel (6 000 K)
  • WW = Ciepła biel (4 000 K)
  • BL = niebieski
  • GR = zieleń
  • R = czerwień
  • YE = bursztynowy

Reflektory LEDriving XENARC: VW Golf VI

Czy używanie reflektorów LEDriving XENARC dla VW Golf VI na drogach publicznych jest zgodne z prawem?

Reflektory LEDriving XENARC dla VW Golf VI są w pełni zgodne z normami ECE jako zamienniki reflektorów halogenowych. Są zatwierdzone przez normy R6, R7, R48, R87 i R98 i dlatego mogą być legalnie zainstalowane i używane w Europie. Nie obejmuje to specjalnych wymagań poszczególnych krajów oprócz standardowej certyfikacji ECE produktu.

Czy wraz z wymianą reflektora konieczne są inne modyfikacje pojazdu?

Używanie naszej 25W technologii XENARC oznacza, że żadne inne modyfikacje nie są konieczne. Nie musisz instalować spryskiwacza reflektora lub ściemniacza.

Czy mogę samodzielnie zamontować reflektory LEDriving XENARC dla VW Golf VI?

Reflektory mogą być zamontowane przez technicznie uzdolnione osoby. Idealnym rozwiązaniem byłoby zdemontowanie przedniego spoilera przez dwie osoby. Rekomendujemy, by osoby bez doświadczenia w podobnych modyfikacjach zamontowali reflektory w warsztacie samochodowym.

Czy do montażu potrzebne są jakieś specjalne narzędzia?

Żadne specjalne narzędzia nie są potrzebne. Wszystkie śruby i mocowania mogą być poluzowane przy użyciu nasady Torx, śrubokrętu i klucza.

Jak mogę wyjąć 10-stykowe złącze do oryginalnego reflektora?

Złącze może być ostrożnie uniesione przy użyciu śrubokręta.

Czy reflektory potrzebują poziomowania po zamontowaniu?

Wiązka światła reflektorów musi być sprawdzona przez centrum serwisowe i w razie czego skorygowana.

Czy powinienem spodziewać się błędów komputera pokładowego po instalacji reflektorów LEDriving?

Wymiana reflektorów nie będzie powodować błędów komputera pokładowego.

Dodatkowe 2 czerwone przewody są dołączone do reflektorów LEDriving XENARC dla VW Golf VI. Gdzie powieniem je podłączyć?

Te przewody muszą być podłączone do dodatniego bieguna akumulatora pojazdu. Bez podłączenia mogą występować błędy komputera pokładowego oraz zaburzenia funkcjonowania reflektora.

Czy reflektory posiadają funkcję doświetlania zakrętów?

Reflektor nie posiada funkcji doświetlania zakrętów.

Moje reflektory zaparowały od śródka. Czy to normalny proces i co mogę zrobić, by temu zapobiec?

Ponieważ wilgoć może dostać się do reflektora podczas deszczu lub przy używaniu strumieni wysokiego ciśnienia w myjni, delikatne zaparowanie lamp roboczych nie jest uznawane za defekt jakości. Reflektory mogą również zaparować podczas pogody przejściowej. Zaparowanie powinno zniknąć po krótkim czasie dzięki cyrkulacji powietrza.

Częstym powodem zaparowania reflektora jest nieprawidłowe używanie strumieni wysokiego ciśnienia podczas mycia samochodu. Dlatego też rekomendujemy, by nigdy bezpośrednio nie kierować strumienia na reflektor i utrzymać odległość przynajmniej 30 cm od samochodu.

Czy reflektory LEDriving XENARC dla Golf VI działają również z indywidualnym kodowaniem klienta?

Elektronika reflektorów LEDriving XENARC dla VW Golf VI została zaprojektowana i sprawdzona w pojazdach z ustawieniami fabrycznymi. Dlatego też OSRAM nie może zagwarantować, że reflektory będą prawidłowo działać w samochodach ze zmienionym kodem. Weź to pod uwagę przed zainstalowaniem reflektorów.

Czy mogę zainstalować reflektory LEDriving XENARC dla VW Golf VI do każdego modelu Golfa VI?

Reflektory LEDriving XENARC dla VW Golf VI są zaprojektowane z myślą o europejskim modelu VW. To oznacza, że lokalne adaptacje producentów mogą mieć wpływ na funkcjonalność reflektorów LEDriving XENARC dla VW Golf VI.

Jaka jest różnica między wersjami GTI, BLACK i CHROME reflektorów LEDriving XENARC dla VW Golf VI? Czy są jakieś techniczne różnice, czy dotyczą one tylko wyglądu?

Jedyną różnicą pomiędzy wersjami GTI, BLACK i CHROME są inne powłoki ramek reflektora. Z technicznego punktu widzenia reflektory są identyczne.

Czy są jakieś różnice w użytkowaniu reflektorów LEDriving XENARC dla VW Golf VI z uwagi na ruch lewo- i prawostronny?

Reflektory LEDriving XENARC dla VW Golf VI są zaprojektowane z myślą o europejskim modelu VW. To oznacza, że lokalne adaptacje producentów mogą mieć wpływ na funkcjonalność reflektorów LEDriving XENARC dla VW Golf VI. Reflektory nie są przystosowane do ruchu lewostronnego.

Czy reflektory LEDriving XENARC dla VW Golf VI są zgodne z SAE i CCC?

Reflektor LEDriving XENARC dla VW Golf VI nie jest zgodny z SAE i CCC.

Czy potrzebuję dodatkowych dokumentów zatwierdzających reflektory LEDriving XENARC dla VW Golf VI (np. ABE)?

Żadne dodatkowe dokumenty nie są potrzebne (nie włączając specjalnych przepisów krajowych). Reflektory dla VW Golf VI posiadają ECE i oficjalne dokumenty na potwierdzenie tego. Prosimy skontaktować się z działem obsługi klienta po więcej szczegółów: +48 22 376 5714

Reflektory LEDriving XENARC: Ford Focus 3

Czy używanie reflektorów LEDriving XENARC dla Ford Focus 3 na drogach publicznych jest zgodne z prawem?

Reflektory LEDriving XENARC dla Ford Focus 3 są w pełni zgodne z normami ECE dla zamienników reflektorów halogenowych. Są zatwierdzone przez normy R6, R7, R48, R87 i R112 i dlatego mogą być legalnie zainstalowane i używane w Europie. Nie obejmuje to specjalnych wymagań poszczególnych krajów oprócz standardowej certyfikacji ECE produktu.

Dlaczego potrzebne jest osobne połączenie ze skrzynką bezpiecznikową?

Reflektory LEDriving XENARC dla Ford Focus 3 posiadają LEDowe światła do jazdy dziennej, których nie posiada wersja halogenowa reflektorów do Ford Focus 3 i dlatego potrzebny jest sygnał ze skrzynki bezpieczników.

Czy mogę samodzielnie zamontować reflektory LEDriving XENARC dla Ford Focus 3?

Reflektory mogą być zamontowane przez technicznie uzdolnione osoby. Idealnym rozwiązaniem byłoby zdemontowanie przedniego spoilera przez dwie osoby. Rekomendujemy, by osoby bez doświadczenia w podobnych modyfikacjach zamontowali reflektory w warsztacie samochodowym.

Czy do montażu potrzebne są jakieś specjalne narzędzia?

Żadne specjalne narzędzia nie są potrzebne. Wszystkie śruby i mocowania mogą być poluzowane przy użyciu nasady Torx, śrubokrętu i klucza.

Jak mogę wyjąć 10-stykowe złącze do oryginalnego reflektora?

Złącze może być ostrożnie uniesione przy użyciu śrubokręta.

Czy reflektory potrzebują poziomowania po zamontowaniu?

Wiązka światła reflektorów musi być sprawdzona przez centrum serwisowe i w razie czego skorygowana.

Czy powinienem spodziewać się błędów komputera pokładowego po instalacji reflektorów LEDriving?

Wymiana reflektorów nie będzie powodować błędów komputera pokładowego.

Dodatkowe 2 czerwone przewody są dołączone do reflektorów LEDriving XENARC dla Ford Focus 3. Gdzie powieniem je podłączyć?

Te przewody muszą być podłączone do dodatniego bieguna akumulatora pojazdu. Bez podłączenia mogą występować błędy komputera pokładowego oraz zaburzenia funkcjonowania reflektora.

Czy reflektory posiadają funkcję doświetlania zakrętów?

Reflektor nie posiada funkcji doświetlania zakrętów.

Moje reflektory zaparowały od śródka. Czy to normalny proces i co mogę zrobić, by temu zapobiec?

Ponieważ wilgoć może dostać się do reflektora podczas deszczu lub przy używaniu strumieni wysokiego ciśnienia w myjni, delikatne zaparowanie lamp roboczych nie jest uznawane za defekt jakości. Reflektory mogą również zaparować podczas pogody przejściowej. Zaparowanie powinno zniknąć po krótkim czasie dzięki cyrkulacji powietrza.

Częstym powodem zaparowania reflektora jest nieprawidłowe używanie strumieni wysokiego ciśnienia podczas mycia samochodu. Dlatego też rekomendujemy, by nigdy bezpośrednio nie kierować strumienia na reflektor i utrzymać odległość przynajmniej 30 cm od samochodu.

Czy reflektory LEDriving XENARC dla Ford Focus 3 działają również z indywidualnym kodowaniem klienta?

Elektronika reflektorów LEDriving XENARC dla Ford Focus 3 została zaprojektowana i sprawdzona na pojazdach z ustawieniami fabrycznymi. Dlatego też OSRAM nie może zagwarantować, że reflektory będą prawidłowo działać w pojazdach ze zmienionym kodem. Weź to pod uwagę przed zainstalowaniem reflektorów.

Czy mogę zainstalować reflektory LEDriving XENARC dla Ford Focus 3 do każdego modelu Forda Focusa 3?

Reflektory LEDriving XENARC dla Ford Focus 3 są zaprojektowane z myślą o europejskim modelu Forda Focusa. To oznacza, że lokalne adaptacje producentów mogą mieć wpływ na funkcjonalność reflektorów LEDriving XENARC dla Ford Focus 3.

Czy są jakieś różnice w użytkowaniu reflektorów LEDriving XENARC dla Ford Focus 3 z uwagi na ruch lewo- i prawostronny?

Reflektory LEDriving XENARC dla Ford Focus 3 są zaprojektowane z myślą o europejskim modelu Forda Focusa (2010-11/2014). To oznacza, że lokalne adaptacje producentów mogą mieć wpływ na funkcjonalność reflektorów LEDriving XENARC dla Forda Focusa 3. Reflektory nie są przystosowane do ruchu prawostronnego.

Czy reflektory LEDriving XENARC dla Ford Focus 3 są zgodne z SAE i CCC?

Reflektor LEDriving XENARC dla Ford Focus 3 nie jest zgodny z SAE i CCC.

Czy potrzebuję dodatkowych dokumentów zatwierdzających reflektory LEDriving XENARC dla Ford Focus 3 (np. ABE)?

Żadne dodatkowe dokumenty nie są potrzebne (nie włączając specjalnych przepisów krajowych). Reflektory dla Ford Focus 3 posiadają ECE i oficjalne dokumenty na potwierdzenie tego. Prosimy skontaktować się z działem obsługi klienta po więcej szczegółów:+48 22 376 5714

Czy istnieje różnica pomiędzy Ford Focus 3 a Ford Focus MK3?

Nie, to ta sama generacja reflektorów.

Światło do czytania LED: ONYX COPILOT

Jaka jest różnica między modelami ONYX COPILOT?

OSRAM sprzedaje trzy wersje żarówek ONYX COPILOT: M-7, L-7 oraz USB.

Lampa ONYX COPILOT M-7: wersja do zasilania z gniazda zaplniczki na przykład do kabin samochodów osobowych lub ciężarowych. Lampa o strumieniu 20 lm emitująca ciepłe i pozbawione odblasków światło jest zasilana z gniazda zapalniczki i ma długość 37 cm. Wersja M-7 pasuje do wszystkich gniazd zapalniczek.

ONYX COPILOT L-7: lampa o strumieniu 20 lm emitująca przyjemnie ciepłe i pozbawione odblasków światło ma plastikową podstawę do stałego zamocowania. Długość wynosi 37 cm.

Natomiast model USB umożliwia podłączenie do wtyczki USB w pojeździe. Emituje światło o strumieniu 20lm o ciepłej barwie i ma długość 37 cm.

Jeśli potrzebują Państwo dodatkowych informacji, prosimy o kontakt z działem obsługi klientów firmy OSRAM (reklamacje@osram.pl, infolinia: +48 22 376 57 00).

Czy produkt jest dostosowany do samochodów osobowych (12V) oraz ciężarówek (24V)?

Tak, produkt jest dopasowany dla pojazdów 12V i 24V.

Światła ostrzegawcze LED: LEDguardian

Jakie są tryby pracy świateł ostrzegawczych?

Wyposażone w 16 LEDów o długiej trwałości światło oferuje 3 różne tryby działania: migające, stałe oraz funkcję latarki.

Jaki kolor ma światło ostrzegawcze?

Funkcja światła ostrzegawczego LEDguardian ROAD FLARE ma pomarańczowe światło, które emituje na 360°. Jest widoczne z dalekiej odległości i może dostarczyć ważnych informacji na temat niebezpieczeństwa na drodze. LEDguardian ROAD FLARE nie jest uznane jako światło ostrzegawcze przez niemieckie przepisy licencycjne dotyczące ruchu drogowego (StVZO).

Jakie funkcje pełni ten produkt?

LEDguardian SAVER LIGHT PLUS jest latarką, światłem roboczym i światłem ostrzegawczym w jednym. Poza tym ten praktyczny, wszechstronny produkt zapewnia niezawodną pomoc jako młotek awaryjny do rozbijania szyby i nożyk do obcinania pasów bezpieczeństwa.

Masz więcej pytań?

Serwis

Automotive LED Hotline (PL)
pon.–pt.od 9:00 do 17:00