Światła laserowe w reflektorach

Najnowszy trend w oświetleniu samochodowym

Światła laserowe w BMW i8

Światła laserowe to absolutna innowacja w oświetleniu dla motoryzacji i kolejny duży krok w przód od wprowadzenia reflektorów halogenowych, ksenonowych i LED. Ten trend w oświetleniu otwiera zupełnie nowe horyzonty w zakresie wzornictwa i parametrów reflektorów.

W przyszłości, reflektory mogą być projektowane jako znacznie mniejsze i bardziej wydajne, dzięki zastosowaniu światła laserowego.

Diody laserowe robią szczególne wrażenie dzięki ich małej wielkości. Jedna dioda laserowa generuje niemal punktową wiązkę świetlną na kilku tysięcznych milimetra.

Jaskrawość już dzisiaj jest prawie czterokrotnie wyższa niż źródeł LED. Oznacza to, że reflektory w przyszłości mogą być jeszcze mniejsze – bez ograniczania światłości.

Podstawowa korzyść dla kierowców polega na tym, że reflektory te będą miały większy zasięg niż reflektory wykonywane w którejkolwiek z aktualnych technik. Zapewnia to kierowcy lepszą widoczność i lepsze bezpieczeństwo w ruchu drogowym.

Pytania i odpowiedzi dotyczące światła laserowego

BMW i8, Audi R8 LMX i nowe BMW serii 7: pierwsze seryjnie produkowane samochody z laserowymi światłami drogowymi

BMW i8 i Audi R8 LMX zostały wypuszczone na rynek niemal w tym samym czasie jako pierwsze seryjnie produkowane pojazdy z reflektorami laserowymi. W roku 2015, dołączyło nowe BMW serii 7. Firma OSRAM była mocno zaangażowana w te prace jako partner systemu: Laserowe światła drogowe bazują na osiągnięciach programu OSRAM Specialty Lighting. Dzięki technologii laserowej, światła drogowe tych pojazdów mają zasięg do 600 metrów – dwukrotnie więcej niż aktualne standardowe światła drogowe LED.